Fisk- 14-03-2018


Vi har i dag dissekeret en fisk, hvor vi har undersøgt hvor de forskellige legemsdele sad.

Vi snakkede lidt teori om hvorfor det var godt at have borgere eller børn med ud at fiske og hvad processen gjorde ved børnene/borgerne. 
Det giver en omverdensforståelse for barnet/borgeren i og med hvordan naturen fungere, og hvor vigtigt det er for naturen at man passer på den. Derudover giver det også børnene/borgerne en forståelse af hvor maden kommer fra. 

Det er også en demokratisk dannelse for børnene og borgerne. 

Hvis man ville lave et forløb ude i praksis, kunne man lave et eksempel med en børnegruppe, kunne man lave et dialogisk læsnings forløb om fisk, her ville man så have en masse fokus omkring en fisk, og man kunne slutte forløbet af med at tage på fisketur, hvor efter man ville tilberede denne. 

Ser man på en større målgruppe, som teenagere eller med borgere som kunne være udviklingshæmmet, kunne man lave en social story.
-

Kommentarer